2024 április
A TicketSwap célja, hogy biztonságos és megbízható platformot biztosítson jegyek vásárlásához és értékesítéséhez. Ez a Bizalmi és biztonsági szabályzat leírja a platformunk felhasználóira vonatkozó szabályokat, hogy továbbra is biztosítsuk e cél elérését.
Ebben a szabályzatban elmagyarázzuk, hogy mi engedélyezett és mi nem engedélyezett a platformunkon, amikor Ön jegyeket ad el, eseményt hoz létre, másokkal kommunikál, vagy más módon használja a platformunkat. Ezenkívül elmagyarázzuk, mi hogyan ellenőrizzük ezt, és mit tehet, ha lépéseket teszünk Ön ellen. Ez a szabályzat kiegészíti a Platform- és Jegymegállapodásunkat, és ezt időről időre frissítjük. A legutóbbi felülvizsgálat dátuma az oldal tetején található.
1. Platformunk használatának általános szabályai
1.1. A platform használata során fontos, hogy betartsa a vonatkozó törvényeket és rendeleteket, helyes információkat adjon meg, és tisztelettel bánjon másokkal. Ez többek között azt jelenti, hogy betartja a következő szabályokat:
1.1.1. Fiók létrehozása
Fiók létrehozásakor a kért összes adatot a valóságnak megfelelően és teljes egészében kell kitölteni. Ez azt is jelenti, hogy nem szabad úgy tennie, mintha valaki más lenne, vagy úgy tennie, mintha egy adott félhez kapcsolódna, ha ez nem így van. Személyenként egy regisztrált fiók engedélyezett.
1.1.2. Új események létrehozása
Ha olyan eseményre szeretne jegyet értékesíteni, amely még nem szerepel a platformon, akkor le kell írnia az eseményt, és meg kell adnia bizonyos információkat, például az esemény helyét, címét és kezdési időpontját. Az Ön felelőssége annak biztosítása, hogy ezek az információk helyesek legyenek.
1.1.3. Szkriptek és botok használata
Nem engedélyezett szkriptek, botok vagy más (részben) automatizált programok vagy más módszerek használata jegyek elsőbbséggel történő vásárlására vagy eladására, illetve a platform szabályainak megkerülésére.
1.1.4. Webhelybiztonság
Weboldalunk egy része a nyilvánosság számára nem érhető el. Engedély nélkül tilos az ezen zárt/védett területekre való belépés (vagy annak megkísérlése).
Semmilyen célból nem tehet közzé és nem továbbíthat vírusokat, férgeket, levélszemetet, spamet, láncleveleket, kéretlen ajánlatokat vagy hirdetéseket. Nem megengedett továbbá a platform vagy bármely más kapcsolt rendszer vagy hálózat sebezhetőségének vizsgálata, átnézése vagy tesztelése, illetve ilyen sebezhetőségek kihasználása. Ha Ön biztonsági rést vagy problémát fedez fel, azt köteles jelentenie nekünk.
1.1.5. Kommunikáció a platformon
Alkalmazottainkkal szemben semmilyen formában, sem nyilvánosan, sem közvetlenül nem toleráljuk a gyűlölködő, diszkriminatív, pornográf, sértő, fenyegető, megfélemlítő vagy más hasonló módon elfogadhatatlan megnyilvánulásokat.
Ezenkívül bizonyos körülmények között, például ha a jegye nem működött, vagy ha egy eseményt töröltek, a TicketSwap csevegést kezdeményezhet valamely vevő és az eladó között. E beszélgetések során a TicketSwap segítő szerepet tölt be, és elvárjuk, hogy ésszerűen és tisztelettel viselkedjen alkalmazottainkkal és más felhasználóinkkal szemben, és próbáljon velünk együtt tisztességes megoldást találni.
1.1.6. Harmadik felek jogainak tiszteletben tartása
Platformunk használata során tilos megsérteni mások jogait, például a harmadik felek magánélethez való jogát.
1.1.7. Senki nem követhet el bűncselekményt a platformunkon.
Nem követhet el bűncselekményeket a platformunkon.
2. A jegyek vásárlásának és értékesítésének általános szabályai
2.1. Szükséges, hogy platformunkon a felhasználók joggal feltételezzék, hogy az általuk vásárolt és értékesített jegyek megbízhatóak. Ezért szigorúan fellépünk azokkal a vevőkkel és eladókkal szemben, akik megsértik a Jegymegállapodás szabályait. Röviden, ez azt jelenti, hogy tilos illegális, jogellenes vagy hamis jegyeket értékesíteni, platformunkat csak nyereségszerzésre, pénzmosásra használni vagy azon más módon csalást elkövetni.
2.2. Ezenkívül be kell tartania a következő szabályokat:
2.2.1. Nem adhat el jegyeket túl magas áron
A TicketSwapon szereplő jegyek soha nem értékesíthetők a jegy névértékének 120% -ánál magasabb összegért. Egyes országokban ez az arány 120% alatt van. Ön felelős annak biztosításáért, hogy a jegyért felszámított ár ne haladja meg az esemény országában megengedett, maximálisan kérhető árat.
2.2.2. Meg kell adnia a jegyeiről a helyes információkat
Önnek fel kell töltenie az eredeti jegyet, és meg kell adnia a jegy pontos leírását, tehát például ha a jegy egy adott helyszínre vagy ülőhelyre szól.
2.2.3. Jegyeket csak személyes használatra vásárolhat
A TicketSwap személyes használatra készült, ezért ne vásároljon nyolcnál több jegyet ugyanarra az eseményre. El szeretne menni egy csoporttal egy eseményre? Ebben az esetben a csoport tagjai maguknak kell, hogy vásárolják a jegyeket.
2.2.4. Nem adhatja el gyorsan a jegyet a vásárlás után nyereség elérése céljából
A platform olyan rajongóknak szól, akik részt akarnak venni egy eseményen, nem pedig olyan felhasználóknak, akik megpróbálnak nyereséget elérni a jegyükön. Ezért a TicketSwap használata nem megengedett pusztán nyereségszerzés céljából, a jegyek vásárlás utáni magasabb áron történő gyors újraértékesítésével.
2.2.5. Egyidejűleg nem hirdetheti meg a jegyet több platformon
Ha egy jegyet egyszerre több platformon hirdet meg, akkor valószínű, hogy ugyanazt a jegyet több ember részére értékesíti. Így megtörténhet, hogy az emberek nem jutnak be az eseményre. Ezért ez tilos. Ha más platformon hirdetné a jegyét, a TicketSwapos hirdetést először távolítsa el.
2.2.6. Együtt kell működnie egy vevőnek történő visszatérítés esetén
Bizonyos esetekben Önnek, mint eladónak a vásárlás összegét (annak egy részét vagy annál többet) át kell utalnia a vevő részére. Ön a Jegymegállapodásban meghatározott visszatérítési feltételekkel összhangban köteles együttműködni ezzel a visszatérítési eljárással. Platformunk szabályain kívül ebben az esetben behajtási intézkedéseket is alkalmazhatunk. Bizalmi és biztonsági szabályzatunk ilyen esetre nem vonatkozik.
2.2.7. Jelentenie kell a jegyekre vonatkozó minden korlátozást, még akkor is, ha nem jogosult a jegy eladására
Ha a jegyhez korlátozások kapcsolódnak, például azért, a jegy felhasználására csak egy bizonyos időn belül van lehetőség, ezt meg kell említenie a jegy értékesítésekor.
2.2.8. Ingyen kapott jegyeket nem adhat el
Szintén tilos az Ön által kapott ingyenes, például nyereményként kapott jegyek értékesítése, vagy ha Ön az eseményen vendég.
2.2.9. Együtt kell működnie az esemény törlése esetén
Ha egy eseményt törölnek, a szervező hivatalos értesítésétől számított 48 órán belül el kell távolítania a jegyet a platformról. Ha a jegyet a törlést megelőzően nem a SecureSwapon keresztül értékesítették, akkor köteles kártérítést követelni a rendezvény szervezőjétől, majd azt a TicketSwapon keresztül elküldenie a vevőnek, kivéve, ha egy eseményt egy másik időpontra halasztanak és/vagy egy másik helyre áthelyeznek.
3. Intézkedések a szabályok megszegése esetén
3.1. Mivel platformunkat jegyek biztonságos és megbízható vásárlására és eladására hoztuk létre, semmiképpen sem tolerálunk kockázatos és megbízhatatlan eljárásokat. A konkrét körülményektől, például a jogsértés jellegétől és súlyosságától, a jogsértés szándékától és a (lehetséges) következményektől függően a következő esetekben – előzetes figyelmeztetés nélkül – blokkoljuk vagy megtagadjuk a fiókjához való közvetlen hozzáférést:
3.1.1. Csalárd vagy bármilyen más büntetendő cselekmény
Ez a helyzet például illegális, jogellenes vagy hamis jegyek értékesítése esetén, amikor platformunkat pusztán nyereségszerzésre, pénzmosásra, bankkártya-csalásra vagy olyan jegyek értékesítésére használja, amelyekért nem fizetett.
3.1.2. Fenyegető és méltánytalan viselkedés munkatársainkkal szemben
Munkavállalóink biztonságának biztosítása a munkájuk során elengedhetetlen számunkra. Ezért nem toleráljuk, ha munkatársainkat fenyegetik vagy sértegetik. Abban az esetben, ha munkatársainkat sértegetik, mindig egyéni üzenetenként értékeljük, hogy az előzetes figyelmeztetés hasznos és megfelelő-e arra, hogy a beszélgetést vissza lehessen vezetni a normális kerékvágásba.
3.1.3. Szkriptek és botok használata
Nem engedélyezett szkriptek, botok vagy más (részben) automatizált programok vagy más módszerek használata jegyek elsőbbséggel történő vásárlására vagy eladására.
3.2. Továbbá az eset körülményeitől, például a jogsértés súlyosságától és jellegétől, a jogsértés szándékától és a lehetséges következményektől függően a következő intézkedéseket hozhatjuk, ha megsérti a jelen Bizalmi és biztonsági szabályzat, a Platform vagy a Jegymegállapodás szabályait vagy a törvényt:
- figyelmeztetjük;
- kiigazítjuk a felkínált jegyek vagy a létrehozott események adatait;
- (ideiglenesen) elhalasztjuk az eladott jegyek kifizetését;
- kötelezzük az együttműködésre egy összegnek a vevő részére történő visszatérítésében;
- megtiltjuk, hogy bizonyos (konkrét) eseményekre szóló jegyeket vásároljon vagy értékesítsen;
- blokkoljuk vagy töröljük a felajánlott jegyeket;
- átmenetileg blokkoljuk a fiókját értékesítés, vásárlás vagy mindkettő esetére; vagy
- véglegesen megtagadjuk a platformunkhoz való hozzáférését.
3.3. A fenti intézkedések mellett (ideiglenesen) elhalaszthatjuk az Ön által eladott jegyek kifizetését, ha gyanítjuk, hogy nem tartotta be a szabályainkat, vagy ha az esemény elmarad. A kifizetést elhalaszthatjuk az esemény utánra is. Ez lehetővé teszi számunkra, hogy ellenőrizzük az Ön által értékesített jegyek érvényességét, és hozzáférést biztosítsunk a vevőnek az eseményhez. Erre akkor kerül sor, ha Ön 800 euró összértékű jegyet adott el vagy hirdetett meg.
3.4. Amikor intézkedéseket foganatosítunk, a következő szempontok fontosak:
3.4.1. Több fiók
Ellenőrizzük, hogy egy személy több fiókot használ-e. Ha arra utaló jeleket találunk, hogy egy személy több fiókot használ, akkor – ha egy fiókot letiltunk vagy törlünk – ugyanazt az intézkedést alkalmazzuk a további fiókokra, hogy megakadályozzuk a platformunkkal való visszaélést.
3.4.2. Ismétlődés megelőzése
Ha megsérti a szabályainkat, fenntartjuk a jogot, hogy a (releváns) adatokat és információkat későbbi egyeztetés céljából tároljuk. Ez azt is jelenti, hogy jogos okunk van arra, hogy az Ön adatait a birtokunkban tartsuk, így nem vagyunk kötelesek eleget tenni az Ön azon kérésének, hogy töröljük az összes adatát a rendszereinkből. Ezt azért tesszük, hogy a jövőben megelőzzük a visszaéléseket.
3.5. Végül, ha nem működik együtt a vásárlóknak történő visszatérítésben, vagy ha gyanítjuk, hogy csalást vagy más bűncselekményt követ el, akkor ezt a rendőrségnek is jelentjük. Ebben az esetben megoszthatjuk az Ön személyes adatait a vevővel, hogy ők maguk is bejelenthessék azokat.
4. Hogyan ellenőrizzük a szabályainknak való megfelelést?
4.1. A szabályaink betartását különböző módszerekkel ellenőrizzük. Így például manuális ellenőrzéseket végzünk Platform-üzemeltető csapatunk, valamint partnereink és automatizált rendszereink segítségével. Ezeket az automatizált rendszereket például nyilvánvalóan csalárd jegyek vagy profilok azonosítására alkalmazzuk. Platform-üzemeltető csapatunk olyan összetett és árnyalt esetek felderítésére és értékelésére specializálódott, amelyek esetén szabályaink megsértése fordulhatott elő. Többek között a következőket ellenőrizzük:
4.1.1. A szolgáltatott információk ellenőrzése
Manuálisan ellenőrizzük, hogy a rendezvényekkel és a jegyekkel kapcsolatban megadott információk nem sértik-e platformunk szabályait.
4.1.2. Csalásra utaló bizonyítékok ellenőrzése
Bizonyos kockázati mutatókat manuálisan és automatikusan is alkalmazunk annak felmérésére, hogy platformunkon valaki csalást követhetett-e el.
4.1.3. Kapcsolatfelvétel vevőkkel és eladókkal
Ha úgy gyanítjuk, hogy esetleg megsérti a szabályainkat, további információkért felvehetjük Önnel a kapcsolatot. Például kérhetünk Öntől vásárlási nyugtát és fizetési igazolást (pl. a tranzakció képernyőképét) a jegyéről.
Ha egy jegy érvénytelennek bizonyul, amikor a vevő be akar jutni az eseményre, például amiatt, mert a jegyet már valaki felhasználta, a TicketSwap összekapcsolja az eladót és a vevőt egy csevegésben, amelyben a TicketSwap is részt vesz. A TicketSwap független közvetítőként jár el az eladó és a vevő között, és a vizsgálat alapján dönt a visszatérítésekről vagy egyéb intézkedésekről.
5. Értesítési és panasztételi eljárás
5.1. A TicketSwap szívesen vesz értesítést arról, ha Ön úgy gondolja, hogy egy esemény vagy jegy nem felel meg a szabályainknak (pl. helytelen információ az eseményről, a jegy nem működik, az eseményt törölték). A TicketSwap-pal többféle módon is kapcsolatba léphet. Például az esemény befejezése után küldünk egy e-mailt, amelyben megkérdezzük, hogy működött-e a jegye, tájékoztathat bennünket arról, ha nem, és a TicketSwap elindítja a folyamatot, hogy segítsen Önnek. Egy másik lehetőség az, hogy kapcsolatba lép velünk az egyik ügyfélszolgálati csatornánkon, Whatsappon, csevegésen vagy telefonon keresztül. Küldhet nekünk e-mailt is a complaints@ticketswap.com címre. Véleményét az egyes oldalak jobb oldalán található piros gombbal is elküldheti. Ha egy jegy nem működik, bejelentésével csak akkor foglalkozunk, ha az eseménytől számított 30 napon belül jelenti be.
5.2. Ne küldjön rendszeresen hibás bejelentéseket. Ilyen esetekben, a jogsértés súlyosságától függően először figyelmeztetést küldünk Önnek. Ha figyelmen kívül hagyja ezt a figyelmeztetést, ésszerű időtartamra kitiltjuk a platformunkról. „Rendszeresnek” tekintjük, ha havonta kettőnél többször tesz hibás bejelentést. Ezt követően átlagosan hat hónapig zároljuk a fiókját.
6. Mit tehet, ha nem ért egyet valamely döntésünkkel?
6.1. Ha nem ért egyet valamely meghozott intézkedésünkkel, például a fiókja (ideiglenes) letiltásával, a döntésünk közlését követő hat hónapon belül panaszt nyújthat be. Ezt a complaints@ticketswap.com címre küldött e-maillel teheti. Ezt követően ésszerű határidőn belül felülvizsgáljuk döntésünket. Panaszkezelési eljárásunkat akkor is igénybe veheti, ha bejelentést tett nekünk, és nem ért egyet a bejelentésre adott válaszunkkal.
6.2. Ha rendszeresen nyilvánvalóan megalapozatlan panaszokat nyújt be, a jogsértés súlyosságától függően először figyelmeztetést küldünk Önnek. Ha figyelmen kívül hagyja ezt a figyelmeztetést, ésszerű időtartamra kitiltjuk a platformunkról. „Rendszeresnek” tekintjük, ha évente tizenkettőnél többször tesz hibás bejelentést. Ezt követően átlagosan hat hónapig zároljuk a fiókját.
6.3. Végezetül, mindig jogában áll panaszt benyújtani egy peren kívüli vitarendezési testülethez. Ez akkor is lehetséges, ha nem ért egyet azzal, ahogyan panaszát vagy bejelentését kezeltük.